Frank 2.0

Hej hopp allihopa. Jag är tillbaka efter en veckas jour, kul va!

Förra veckan ville jag så gärna göra som så många andra gör när dom vill informera världen om allt livsviktigt som händer just dom i den sekunden; Twittra. Det skulle bli ett sätt för oss att hålla kontakten även fast jag inte skrev så mycket här. Men i och med att jag inte vet vad Twitter är så tänkte jag istället använda Facebook* i mobilen. Jag kom sen på att jag inte har internet på min telefon, jag har för guds skull inte ens T9. Lösningen då? Jo den har ni här:
Jag har vid dom tillfällen då andan fallit på knåpat ihop några små rader på min telefon och sparat dom som utkast. Det har tagit lång tid och inte riktigt varit värt det. Speciellt inte i och med att det ni nu får läsa hände förra veckan, och där försvinner ju lite av aktualiteten i vad jag sysslat med. Men men, jag har ändå skrivit ner dom, så här kommer det – Min jourvecka i Twitterinlägg sparat på mobilen utan T9 och internet, en vecka senare!:

 

11e april. 23.35 - Sitter på toa och såg nån sorts larv på golvet. Dödade den med baksidan av Ankans tandborste.

 

12e april, 15.11 - Sitter i solen och luktar på mina nyinköpta skor.

12e april, 15.25 - Huden börjar dofta sol, luktar på den istället.

12e april, 15.56 – Såg larvliket på toan. Note to self: informera Ankan innan hon borstar tänderna igen.

 

13e april, 02.50 – Uppe och kissar mitt i natten. Det va vitt. Bra vätskeintag idag Gustav.

 

13e april, 14.22 – Va nyss ute och sprang. Det är JÄTTEMYCKET kineser ute.

 

13e april, 14.28 – Heter det kanske ”jättemånga” när man pratar om personer? Inget grammatikfel i det förra inlägget alltså...

 

13e april, 19.30 – Det ringde på jobbtelefonen för första gången på drygt ett dygn. Jag hann inte svara.

 

14e april, 04.25 – Uppe och kissar för andra natten i rad, PROSTATACANCER!?

14e april, 12.04 – Läste en artikel om vad kvinnor vill ha. Förstod den inte.

14e april, 12.10 – Kom vidare till en artikel om hypokondri. Inbillar mig att jag har det.

 

14e april, 15.30 – ANKAN DU FÅR INTE LÄSA DET HÄR: Har handlat ny tandborste åt Ankan. Det va lättare än att ta diskussionen. Du läste ändå eller hur Ankan? Trots att jag bad dig att inte göra det... Men då är det 1-1 i ”inte riktigt ok grejer att göra mot varann”. Ta dah!

 

15e april, 10.44 – Idag är det torsdag och jag är lite rastlös.

 

15e april, 11.53 – Ska bygga koja av filtar och fåtöljen!

 

15e april, 11.55 – Ger upp mitt försök att bygga koja, jag har inte snickargenen.

 

15e april, 14.09 – Skickade ett par SMS till mig själv och hade glömt bort innehållet i det sista när det väl anlände. Det stog bajs. Dags för förnyelse Gustav.

 

15e april, 17.10 – Ankan är hemma! Jag va jätteglad för sällskapet tills hon föreslog att jag skulle diska.

 

15e april, 17.30 – Läste mina SMS igen. ”Bajs”, hihi.

 

15e april, 19.34 – Fortfarande disk i köket. Fortfarande rastlös. Fortfarande en man med principer.

 

15e april, 23.01 – Gjorde 22 armhävningar. Fick storhetsvansinne och gick ner för en 23e. Slog hakan i golvet.

16e april, 10.30 – Fri! In och lämna datorn på jobbet och iväg och drick drinkar med dig nu.

Ser också fram emot att diskutera Lay-z Spa med Mattias och KP över en Gin och tonic. Den kan göra all annan form av umgänge onödigt. Snart har jag bara plats för totalt tre vänner i mitt liv för fyra pers är maxgränsen i vår Lay-z Spa. KP och Mattias har ju en varsin plats, vem blir den sista? För ca 100 euro kan man köpa in sig i ett hörn av mitt hjärta, och i ett hörn av 40-gradig Lay-z Spa-ig greatness. Det här ”inlägget” blev jättejobbigt att skriva på min telefon utan T9.

 

 

*Facebook är en nätgemenskap som grundades 4 januari 2004 av studenten Mark Zuckerberg. I april 2009 uppskattades att sidan hade över 200 miljoner medlemmar världen över och växer snabbast av alla sociala nätverk och communities[1] och i december 2009 över 350 miljoner.

 

(Jag googlade det)

 

 

För Frank Magazine,
- Gustav Sveidquist


Kommentarer
Postat av: Annica

Gustav brukar borsta tänderna i Duschen och vi har ingen nagelborst. 1-1

2010-04-20 @ 08:22:09
Postat av: Emil

Om du inte har haft ett enda jobbsamtal på ett dygn, hur kommer det sig då att du inte har tid att skriva blogg?

2010-04-20 @ 18:48:29
Postat av: Gustav

Det handlar inte om tid emil, jag trodde vi gått igenom det här.

2010-04-21 @ 08:30:15
URL: http://frankmagazine.blogg.se/
Postat av: Emil

Det låter bekant men jag minns inte... berätta för mig hur det fungerar Gustav. Jag vill så gärna komma ihåg det här.

2010-04-21 @ 21:16:24
Postat av: Gustav

Emil vi kan inte ha det så här. Jag har ett eget liv att försöka leva och kan inte ta hand om dementa på den lilla fritid jag har. Jag föreslår att du letar reda på dom gamla kommentarerna där ämnet redan avhandlats och tatuerar in budskapet synligt på kroppen.

2010-04-22 @ 09:36:34
URL: http://frankmagazine.blogg.se/
Postat av: Emil

Hittar inte :(

2010-04-25 @ 12:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0