Vulkaner, vulvor och Stefan Edberg



Vulkanjävel!

 

Vulkanen på glaciären med det nonchalanta namnet Eyjafjallajökull har fått utbrott, och alla som följer aftonbladet minst lika nitiskt och slaviskt som mig vet redan detta sedan några dagar tillbaka. Konsekvensen av detta utbrott är att flygplan runt om i europa blir inställda. Fair enought tänkte jag och somnade om. Inte i min vildaste fantasi trodde jag att en vulkan på Island skulle påverka min vardag i Dublin. Så döm av min förvåning när det damp ner ett mail i min outlook med information som skulle få Dolph Lundgren att spöa skiten ur Eyjafjallajökull.

 

I detta storordiga mail från högre ort så står det att jag inte får ta min planerade halvdag idag för att vulkanutbrottet på Island gör att min kollega är fast i Barcelona vilket resulterar i att jag måste jobba heldag.

 

Så nu är det tydligen inte bara människor och deras handlingar som konstant ska jävlas med min vardag, utan nu har självaste moder natur även valt den mörka sidan. Och då ska tilläggas att jag är stolt, eller snarare att jag var stolt ägare av en World Wildlife Fond necessär och starkt språkrör för djuren och naturen i allmänhet. Ikväll åker åtminstonde tandborsten ut ur den panda prydda necessären och jag hoppas verkligen att vulkanen skjuter sig själv i foten genom att släppa ut mer växthusgaser än vad alla flygplan skulle ha gjort.

 

 

 

 

Det här är riktigt sjuka grejer. Inte alls okej gjort av de som tillverkat den här, speciellt inte av innovatören som står bakom idén. Men eftersom jag själv läste produktutveckling i gymnasiet och vet att det finns många bortkommna själar inom branchen så är jag inte förvånad.

 

Men visst, det kan ha varit så här gud menade att skapa kvinnan från första början. Kanske för att han tyckte det verkade vara ett bra sätt att utvinna pärlor på eftersom det samlas massa grus och gnejs där nere per automatik på detta vis, men sen gick nånting fruktansvärt fel i själva placerings ögonblicket. Gud kanske fick en mygga i ögat precis när han skulle placera könsorganet på kvinnan, och på guds tid fanns inte Ctrl Z (det har jag kollat upp). Så han fick helt enkelt stå sitt kast och komma på det menlösa djuret mussla för pärlor istället? Det kan mycket väl ha varit så. Så tänk er för nästa gång ni mosar en mygga!

 

 

 

 

Avslutar det här tragiska inlägget med lite tragisk sportkuriosa. Ni vet den gamla svenska tennis räven Stefan Edberg, visst ser han snäll ut på bilden? Men här har vi ett typiskt exempel på när skenet bedrar. Stefan mördade nämligen linjedomaren Richard Wertheim under junior vm 1983. Stefan tog i för kung och fostervatten när han servade och träffade linjedomaren Richard i skrevet så pass illa att han föll och fick skallfrakturer som inte gick att reparera. Om ni träffar Stefan nån gång så kan ni dra upp det här ämnet som en schysst icebreaker.

 

Trevlig helg på er allesammans.

 

För Frank Magazine

- Mattias Eliasson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0