Sjung för studentens lyckliga dag.

Vilka tror universiten och högskolorna att dom är? Hur har ni mage att hitta på ett helt eget vokabulär för något som jag gjort i typ tolv år redan? Må satan ta er.
Jag har ju sökt in till en universitetsutbilsdning till hösten, bra eller dåligt det vet jag inte än men gjort är gjort. Så visar det sig att redan på förhand försöker dom förvirra mig! Varför får jag inte vara elev längre och ha lektioner? Nej nej, studerande som går på föreläsningar, så heter det tydligen. Det finns tentor, professorer och säkert ett auditorium. Jag kommer gå vilse och missa åtmonstone ett av mina tre studieår bara för att jag inte förstår vad dom menar när dom säger åt mig vad jag ska göra. Jag nickar och går åt fel håll. Jag kommer ju fan inte fråga vad dom olika sakerna betyder, det är för nördar.

Och vad i helvete är ett PM??

 

Man ska dessutom gå på Reccegask och där ska man kunna diskutera humanoria, vilket jag tror egentligen bara betyder gå på fest och prata. En fest där bordsskick är överflödigt. Men Frack ska man tydligen ha. Så här blir det universitetshelvete; när ni ska hålla på att hitta på fina ord på fula saker. Folk förstår inte hur dom ska bete sig! Allt studentikost som ni kallar traditioner har säkert uppkommit efter nåt jävla missförstånd där ingen vågat ifrågasätta det konstiga i det hela. ”Reccegasque..? Vafalls!? Eller jo menar jag, klart jag vet vad det är. Man är väl ingen Björn Ranelid heller”.
Det är sånt här som gör att så många aldrig börjar plugga. Man blir bortlurad av nya ord som man inte förstår och börjar istället inbilla sig att man trivs i kontorsstolen på det jobb man råkade hamna. Jag är så HÄR nära att skita i att plugga av ren princip.

Det är tur för skolorna att jag inte kan uppskatta värdet av en fast inkomst och en boendestandard på mer än 16 kvadrat.
Så vi ses till hösten Linnéuniverstet.

(Linné är en man från Uppsala. Universitet ligger i Kalmar och Växjö. Jag blir SÅ trött)

 

 

Nu sa min vän Lars att det finns nåt som heter yrkesutbildningar också. Såna där man pluggar för att sedan kunna jobba.

...Jaha.



"Reccegasque" - Frammumlat på fyllan, accpterat av en hel nation.

 

 


För Frank Magazine,
- Gustav Sveidquist


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Folkhögskola kanske kan vara något.. en högskola för folk. är du folk? knepigt att veta

2010-04-09 @ 17:07:39
Postat av: Gustav

folk, nej det känner jag mig inte som.

2010-04-10 @ 00:48:55
Postat av: Emil

Det kanske blir folk av dig också en dag Gustav.

2010-04-12 @ 16:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0